Dersin Adı | Mimarlıkta Doğal Algoritmalar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 566 | Güz/Bahar | 1 | 4 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı biyolojiden esinlenen hesaplamalı süreçlerin ve algoritmaların mimari tasarıma uygulanmalarını araştırmaktır ve bu analizlere dayanarak yeni mimari çözümler yaratmayı ve analiz etmeyi öğrenmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Mimari Tasarımda uygulanabilecek, doğada bulunan algoritmalar tanıtılacak ve bunlarla yazılımsal deneyler yapılacaktır. Bunların arasında algoritmalar, skript yapıları, tasarım stratejileri ve süreçleri yer alacaktır. Öğrenciler yazılım teknolojileri, sanat ve tasarımla ilgili hesaplamalı ve algoritmik süreçler üzerine okumalar yapacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Programlama Temelleri | Temel kodlama örnekleri | |
3 | Döngüler ve rastgelilik | Temel Anemone örnekleri | Ödev 1: Anemone/Grasshopper'da Döngü yapmak |
4 | Rasgelilik ve determinizm | Temel Space Syntax ve yaya simülasyonu | Ödev 2: Stüdyo projesi üzerinden yaya simülasyonu ve Space Syntax üzerinde örnek yapmak |
5 | Kümelenme/Dallanma ve Büyüme | Grasshopper eklentilerini keşfetme ve bir obje tasarımı | Ödev 3: Objeyi finalize etme ve kural tanımı yapmak |
6 | Phyllotaxis ve L Sistemleri | Basit kurallar tanımlayın ve bir obje tasarımı | Ödev 4: Ara sınava hazırlık |
7 | Ara sınav | Makale ve ödevlerin teslimi |
8 | Genetik Algoritmalar ve optimizasyon 1 | Temel Galapagos uygulamaları | Ödev 5: Güneş yönüne göre bir yüzeyi optimize etmek |
9 | Genetik Algoritmalar ve optimizasyon 2 | Temel Galapagos uygulamaları | Ödev 6: Diğer optimizasyon stratejilerini denemek ve kayıt altına almak |
10 | Floklama ve Agends/Boids | Temel Agend simülasyonu yapma | Ödev 7: Agend temelli algoritmalar ile yYeni formlar deneme ve kurallar denemek |
11 | Sunum ve Tartışma | Bütün Makroform ile Model/Prototip yapma | |
12 | Makroformugeliştirmek ve tartışılan konuları düzeltmek | |
13 | Modelin detaylarına karar vermek | |
14 | Modeli bitirmek | |
15 | Sunum ve Tartışma | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Architectural Geometry (Hardcover) by Helmut Pottmann (Author) Bentley İnstitute Press ISBN-978-1-934493-04-5 Algorithmic Architecture (Paperback) by Kostas Terzidis (Author) Architectural Press (10 May 2006) ISBN-10: 0750667257 ISBN-13: 978-0750667258 AAD_Algorithms Aided Design (Hardcover) by Arturo Tadeschi (Author) ISBN:978-88-95315-30-0 Digital Fabrication in Architecture (Hardcover) by Nick Dunn (Author) Laurence King Publishing ISBN 978 185669 891 7
“EMERGENT TECHNOLOGIES AND DESIGN - towards a biological paradigm for architecture”. Routledge, London. (with Hensel and Menges) 2008 “NATURE AND THE CULTURAL EVOLUTION OF ARCHITECTURAL FORMS”, Keynote Lecture at Acadia 2008 ‘Silicon + Skin- Biological Processes and Computation’ and Article published in Acadia 08 Proceedings. Kevin Kelly, Out of Control - The new Biology of Machines, Fourth Estate, London, 1994 DIFFERENTIATION AND HIERACHY IN NATURAL SYSTEMS’ in ‘MORPHO- ECOLOGIES’ AA Publications 2006 (Magazine Ed.)”TECHNIQUES AND TECHNOLOGIES IN MORPHOGENETIC DESIGN’ AD Wiley, London, (with Hensel and Menges) Brian Goodwin, How the Leopard changed its Spots - The Evolution of Complexity, Phoenix, London, 1994 2008 ‘(Article) MUTATIONS, MORPHOGENESIS AND MONSTERS’ Perspecta 40, Yale University Press Steven Johnson, ‘Emergence- The connected lives of ants, brains, cities and software’ Scribner 2001
Zorunlu |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “EMERGENT TECHNOLOGIES AND DESIGN - towards a biological paradigm for architecture”. Routledge, London. (with Hensel and Menges) 2008 “NATURE AND THE CULTURAL EVOLUTION OF ARCHITECTURAL FORMS”, Keynote Lecture at Acadia 2008 ‘Silicon + Skin- Biological Processes and Computation’ and Article published in Acadia 08 Proceedings. Kevin Kelly, Out of Control - The new Biology of Machines, Fourth Estate, London, 1994 DIFFERENTIATION AND HIERACHY IN NATURAL SYSTEMS’ in ‘MORPHO- ECOLOGIES’ AA Publications 2006 (Magazine Ed.)”TECHNIQUES AND TECHNOLOGIES IN MORPHOGENETIC DESIGN’ AD Wiley, London, (with Hensel and Menges) Brian Goodwin, How the Leopard changed its Spots - The Evolution of Complexity, Phoenix, London, 1994 2008 ‘(Article) MUTATIONS, MORPHOGENESIS AND MONSTERS’ Perspecta 40, Yale University Press Steven Johnson, ‘Emergence- The connected lives of ants, brains, cities and software’ Scribner 2001 Kelly, K. Out of Control: The New Biology of Machines, Social Systems and the Economic World (Cambridge, MA: Perseus, 1994), 472. Mitchell, W.J. e-topia ( Cambridge, MA: MIT Press, 2000), 59. Negroponte, N. Soft Architecture Machine (Cambridge, MA: The MIT Press, 1975), X. O'Sullivan, D. and Igoe, T. Physical Computing: Sensing and Controlling the World with Computers.Cambridge, MA: Thomson, 2004. Igo, Tom. Making Things Talk: Practical Methods for Connecting Physical Objects. Cambridge, UK: Make Books / O'Reilly, 2007. Mataric, Maja J. The Robotic Primer. Cambridge: MIT, 2007. Barkow-Leibinger, An Atlas of Fabrication, AA Publications, 2009. Burton, Richard; Dickson, Michael; Harris, Richard, The use of roundwood thinnings in buildings |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 35 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 1 | 67 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 224 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. | |||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | |||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. | |||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | |||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest